Opmars van de koffiecultuurU had het vast al in de gaten: de koffie cultuur is met een opmars bezig! Dat begon met de doorbraak van de Senseo en Nespresso een aantal jaar geleden, wat de belangstelling voor koffie aanwakkerde. Steeds vaker in het straatbeeld maar ook op stations en scholen, komen we gespecialiseerde koffiezaakjes of grote ketens tegen, met heerlijke koffievariaties. Ook thuis schaffen consumenten steeds vaker een espressomachine aan, om van een heerlijke koffie te kunnen genieten. Bovendien wordt er op internet steeds meer naar koffie gezocht, zo ontdekten we op Google Trends:
Inmiddels hebben onze Zuiderburen ook toenemende belangstelling voor koffie. Hippe espressobars duiken nu ook overal op in Belgische steden. Slappe koffie kan echt niet meer volgens dit
nieuwsbericht van de Belische krant De Standaard.
Het wordt tijd dat het bedrijfsleven en de evenementenbranche deze ontwikkeling gaan volgen. En als cateraar draagt Molotov Events daar graag haar steentje aan bij.